lørdag 19. juni 2010

Smoothie!

Er du smoothie avhengi?? Jeg er helt hekta!! Elsker smoothie.. XD

Jeg lager mye selv. MEN på rema 1000 og coop ops har dem ferdige poser på 800g (frossen). Ene er skogsbær og andre er mango, annanas og banan (mener jeg på det var). Å kjøpe frukt nå er ikke så billig lenger. Men desse posene er faktisk mye billigere en å kjøpe vandlig frukt og også billigere en mange andre ferdige poser.. skogsbær syns ikke jeg var så god, men mango, annanas og banan er kjempe god!! XD anbefales! ^_^



Jeg var innom bunnpris en dag å såg på en av dem ferdigposene dem hadde, 400g 40kr! o_O
Dem ferdigposene på 800g på rema 1000 og coop ops lå på rundt 25-30kr eller noe. litt usikker på prisen men i vartfall stor forskjell uansett! Men jeg bruker også å lage mye selv å.. ^_^

Har du noen herlige oppskrifter å annbefale?? =)


Seriøst!! Hvem faller ikke får slike fristelser når en ser slike bilder! XD
*sikle* :P



Her er noen oppskrifter jeg har funne som jeg kunna ha tenkt meg å prøve! ^_^
Klikk på bilde for en editerbar versjon.

Ingredienser

  • 2 dl fruktyoghurt med jordbær
  • 1 dl cultura jordbær
  • 2 dl frossen jordbær
  • ½ stk banan

Fremgangsmåte

1. Hell yoghurt og cultura i en blender/foodprosessor.
2. Tilsett frosne jordbær og banan. Har du ikke frosne bær/frukt, tilsett noen isbiter.
3. Kjør blandingen i ca 40 sekunder, eller til alt er blandet og blitt en "smooth" drikk.



Ingredienser

  • 3 dl syrnet melk bringebærsmak
  • 1 dl fruktyoghurt med kokos
  • 2 dl dypfryste bringebær

Fremgangsmåte

1. Hell biola og yoghurt i en blender/foodprosessor.
2. Tilsett dypfryst bringebær. Har du ikke frosne bær/frukt, tilsett isbiter.
3. Kjør blandingen i ca 40 sekunder, eller til alt er blandet og blitt en "smooth" drikk.



Mangler du matlyst om morgenen, eller har du lyst på en sunn forfriskning? Da er smoothies tingen! Det er viktig å få i seg litt energi om morgenen slik at maskineriet settes i gang etter en lang natt.

Ingredienser

  • 2 ½ dl yoghurt naturell
  • ½ dl eplejuice
  • 3 dl mango , frossen

Fremgangsmåte

1. Ha yoghurt og juice i en blender/foodprosessor
2. Tilsett frossen mango
3. Kjør blandingen i ca. 40 sekunder, eller til alt er blandet og blitt en "smooth" drikk


Ingredienser

  • 2 beger fruktyoghurt med bringebær
  • 1 ½ dl syrnet melk bringebærsmak
  • ½ stk banan
  • 2 ½ dl bringebær , frosne

Fremgangsmåte

1. Hell yoghurt og syrnet melk i en blender/foodprosessor.
2. Tilsett banan og frosne bringebær. Har du ikke frosne bær/frukt, tilsett isbiter.
3. Kjør blandingen i ca 40 sekunder, eller til alt er blandet og blitt en "smooth" drikk.
Server straks i to store glass.

2 kommentarer:

  1. Dette så fristende ut. Gleder meg til å se hva som kommer i bloggen din.

    SvarSlett
  2. BlueHost is one of the best web-hosting provider for any hosting plans you require.

    SvarSlett