onsdag 5. januar 2011

Julen og nyttårs aften!

Denne julen har vert kjempe kjip får oss! bahh.. mye sjuke, men vi har også klart å kost oss også litt.. =)

Før jul blei jeg liggende med spysjuka før jul. Seriøst! Det er berre det værste! ahh.. får en start lissom! Heldigvis slapp kennet og Bella unna dette! Jeg vet seriøst ikke hva jeg skulla gjort om lille pia mi hadde fått pysjuka. uff..

Selve julaften blei var litt slitsomt, men også kjempe kos å! =)
Jeg prøve å drøye sovingen til bella litt slik at hun våknet rett før julemiddagen, så kanskje hun holdt ut litt lengere på kvelden. Vi startet med middag min min mor, hele familien skulle egentlig være der,
Men min eldste søster fekk ei lita pie på 2115g, hun hadde termin 7 februar, men fekk 21 desember på bursdagen til sønnen sin. ganske bra tima! så hun å pappan var på sjukhuse i trondheim. Men Magnus (sønnen) feiret at med oss.
Bella fekk et sjørøverskip av Besta og Besten, denne saken laget masse forskjellige lyder, å blinket, og der var 4 løse figruer (ape, pappegøye, kapteinen og en matros). Og denne saken blei berre kjempe poppulær, først tok Magnus helt over, han ville vise hvordan allt fungerer til Bella. Men hun såg ikke den da, var så mye anna å fulge med på. Men nå når vi er hjemme, så har hun oppdaget at denne saken har mange morro saker på, og spiller om trengt 24 tima i døgne nå! *ler*






Etter det dro vi opp til svigermor og svigerfar, å jammen det var der fult hus.. *puff* tror aldri jeg har sett såå mye pakker! *ler* Nissen kom seff besøk både med besta å besten og svigers. Men Bella var stuuup trøtt! Jeg måtte berre legge henne når vi kom opp dit. så hun sov i vogna si.. =) Resten av kvelden pakket vi opp pakker og masse disser spising, noen burde seriøst kommet med en trillebåre til meg! :P


Når kvelden tok slutt så skulle vi ha med oss Bella hjem igjen, så vi var kjempe spent på om vi kunne vekken henne også få henne til å sove igjen når vi kom hjem igjen. Men det jekk overraskende bra! Bella var lys våken, jeg token henne med rett opp å gav henne meld å la henne, hun bablet litt og styret, men 5 min etter var allt stilt! =)

Bella fekk møbler av oss til romme sitt. 
Og jeg fekk digital fotoramme av kennet! Den er berre genial! Blei kjempe glad får denne. Har masse fine bilder på pc som aldri ser, så kjekt å kunne visse  kunne få vise dem frem.

1 juledag var jeg på reunion med klassen min fra ungdomskolen, det var berre en helt fantastisk kveld. Hadde egentlig ikke tenkt å dra dit, men er glad jeg gjorde det.

2 juledag var vi ner til tanja min søster på middag. Laks blei det denne dagen. En meget god middag! Jeg å Kennet trilla ner slik at Bella fekk sove litt. Hun våket når vi var ferdig med maten, da fekk hun mat. Også blei det leking å herjing på gulve.



3 juledag fekk Bella vere på besøk hos farmor og farfar. Mens jeg å Kennet fekk kose oss litt ute i den fine vintern! Champ og Nacho blei også med!

Vi dro ut i veddemarka å tente bål. Må si det var virkelig en fantastik dag! over allt var dekt av snøkrystaller! Over allt glittret det! jeg har aldri sett så store krystaller før, ikke her i vartfall.. =)

I skogen grillet vi pølser, Kennet hadde med fenalår. *nam nam* og melkesjokolade er seff viktig å ha med! ^_^








Etter dette blei det berre elendigheter! uff.. Hele familien blei sjuk, Bella først så meg og Kennet. Bella var heldigvis ikke sjuk å lenge, men fortsatt litt snørrete. Jeg å kennet har ver sjuk ei uke nå, Kennet har fått virus på balansenærven av alle ting, og jeg fekk en slags reksjon som blei trigga av lungebetendelsen. Jeg fekk da svære røde klumper over hele kroppen som klødde! fyyy.. grøss... Men det jekk heldigvis over av seg selv etter tre dager.. :P 

så nytt års aften fira vi inne, vi koset oss med en go film i stede. i år har vi med andre ord ikke sett noen raketter.. hehe.. men det var like greit å holde seg inne siden det blei storm å greier.. =) Bella sov igjennom helle oppskytingen. Det hadde jeg ikke trodd!

Men etter nytt års aften fekk vi mye styr med shakira. vi hadde henne ut dagen etter fordi hun måtte på do, og seff.. der skyter dem opp enda flere raketer! Hun fekk da panikk å kom seg ut av inngjeringen å stakk av i panikk. Dette gjør hun enda! panikk får å vere ute i hagen! Jippi! Så nå kan vi ikke ha henne der lenger.

Men håper vi snart er ferdig med all sjuka snart! å det blir leeeenge til neste! :P

her litt andre diverse saker som har skjedd gjennom jula:
se så stor Bella har blitt! ^_^ Kryper så berre det og hun har begynt å prøve å reise seg nå.. :)

Pappa "kommer hjem" med verdens beste vare rett fra plantasjen! *ler*


Bella har fått seg Gjyngehøne! =D
Denne laget Kennet til onkel ungen sin da han jekk på vidergående. =)
Å nå får vi låne den litt siden dem har vokst fra den. =)
Jammen var ikke dette stas! hehe..

Bella har lært seg å gi kos! *Smelt*
Hun har en hunde bamse å en puse bamse som alltid gir kos til. Og mamma å pappa får også masse kos! <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar