mandag 7. februar 2011

Turkey to day! XD

Eller søndag da! hehe..

Søndag laget vi kalkun for første gang! hel kalkun! =D Vi skulle egentlig ha denne i jul, men som tidligere sakt så blei vi sjuk på den tiden, så vi har spart allt. Bedre å ta i bruk go mat når smaksløkane funker igjen.. :P

Jeg har aldri laget slik før, men jeg er ganske fornøyd får å være første gang! men jeg skall gjøre litt små justeringer neste gang.. :P

Men lage en hel kalkun til 2 var jammen det ikke dumt! Når en bruker hel kalkun så blir ikke det så dyrt heller, filer er myyye dyrere. etter vi var ferdig så delte jeg resten av kalkunen opp i posjoner og fryste ner, vi fekk da 6 måltider ut av dette.. :P Ikker verst.. :D

Når jeg skulle lage denne tok jeg i bruk Jamie Oliver sin oppskrift!




Etter et slikt festmåltid får 2, må jeg si jeg var temelig mett!! Resten av kvelden lå vi som et slakt foran tv'n.. hehe..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar