tirsdag 8. mars 2011

Bra start på dagen!

Bella har som sakt fått seg engent rom nå, og seff så blir det en liten overgang før hun venner seg til dette. 

Første natta våknet Bella kl 3 på natta, lys våken! På rome vår har det alltid vært bekmørkt, mens på Bella sitt rom var det lyst, så hun våknet lett. Og jeg hadde store porblemer med å få henne til å sovne igjen, det jekk til slutt, men da var kl 4-5 eller noe.. uff.. Blei ikke mye søvn den natta.. men hun sov til halv 8, hun har berre våknet kl 6 tidligere når hun sov inne med oss. Før sov hun til 8, men etter at hun og oss var sjuk har hun plustelig skulle våkna kl 6. isjhhh!

Natt nr. 2 hang vi opp et teppe over vindue sånn at det blei mørkt (vi skall sta å kjøpe rullgardin snart, persinener funker ikke!!). Men denne natta våknet hun flere ganger å jeg måtte opp å springe. Hun sov til halv 8 denne dagen også, men jeg var ikke akkurat ut kvilt etter å drive å springe frem og tilbake..

Men så var det natt nr 3, i dag.. Jeg satte på sove musiken hennes som hun brukte en del før, tenkte at den kunne kanskje hjelpe på på overgangen til å sove på egent rom, også kutter vi ut den igjenn når hun blir vant med det. Den måten har også hjelpt oss når vi skulle lære henne endelig å sove inne på dagtid. Så i natt våknet hun 2 ganger, kl halv 1 og 5. Å det går greit.. heller 2 ganger en 100.. hehe.. og hun sov til halv 8. hun våknet å var i kjempe godt humør, jeg hørte på babycall'en at hun leket seg. Så jeg sto opp, jekk på do, fekk stelt meg litt. Også jekk jeg ner ordnet litt drikke til henne også jeg opp igjenn til ei smør bli jente! =D

Bella fekk drikke og leket seg videre. Hun var i kjempe form! Og jeg fekk finne frem klær hun skulle ha på seg og den del andre greier. Så blei det bading og stell. Og vi er nå klar får dagen!
Både mamma og datter er godt utkvilt! =D

Håper det fortsetter slik!

Selv merker jeg at jeg slapper mye mer av når hun er på egent rom! Ellers så blir jeg liggendes våken å berre lytte "våkner hun nå?" Irritere meg over all den snorkinga til Kennet som vekker Bella hele tiden! Nå sover jeg som en stein å merker ikke han en gang! =D

Bella i dag tidlig:
Bella er så søt på slutten! Deler putten sin med Ninni (kosekluten sin) <3



Her er Bella første dagen på nye romme sitt! Jammen det stas å leke i senga! hehe..



2 kommentarer: