onsdag 25. mai 2011

Kylling innpakket i bacon!

Min mann har nå jobbet overtid hver dag denne uken, å jeg fikk så sykt lyst til å kose meg med god mat! Så i går laget jeg min favoritt rett.. :P Jeg vet egentlig ikke hva den heter, men anbefaler denne til alle! Farlig godt! XD

Det du trenger er:
Kyllingfile
bacon
grønn pesto
soltørka tomat 
ost

Tilbehør!
Mandelpotet pure:
ca. 500g mandel potet
1,5dl fløte
100gr smør
salt og pepper

Grønnsaker:
gulerøtter 
blomkål
brokkoli
1ss persille
salt og pepper
100gr smør
1dl vann

Sett ovnen på 200-225 grader (variere hvor sterk ovnen er). Star med kyllingen! legg den på ei fjøl, og ta så en brei kniv (evt. noe annet) til å prøve å trykke filen så flat som mulig, men ikke for hardt så en ødelegger filen.
ta så pesto å smør over, kutt opp soltørka tomater og legg opp på (viss du ikke er glad i soltørka tomat som meg så kutt små biter å bruk lite så går det veldig fint!). til slutt har en ost over.
Prøv så å brett igjen kyllingen så godt en kan, snurr hele filen inn med bacon. Dette krever litt teknikk men øvelse gjør mester.. ;)

Stek  filene 1min på hver side, sørg for at pannen er glovarm. Legg så filen over på en ildfast form og sett den i ovnen i 30min. Filen må snus etter 15min ca. Men viss dere er som meg (flink å glemme), så kan du bruke ildfast form med lokk, da går det fint.. :) sørg for å ha litt vann i formen så svir det ikke seg.

Så til tilbehøre!
Mandelpotet pure!
Skrell potetene og sett dem på. Mandel potete tar mye mindre tid en "vanlige" potet, ca.15min. Sett på ei egen panne med fløte, smør, salt og pepper. Det skall kun kokes opp, siden det er fløte, pass på at det ikke svir seg. Når poteten er ferdig moser du dem og har i fløte /smøre, bland det godt! smak gjerne til med mer salt og pepper. =)

Grønnsakene!
Jeg liker veldig godt grønnsaker med litt knas i, elsker denne metoden. Tar ikke så lang tid heller.. =)
Sett på stekepannen, ha i smør. Når pannen er varm nok (glovarm), så har du i grønnsakene. stek dem i 1-2min. ha så salt og pepper over og så 1dl vann. legg så lokk over og da det dampe i 1-2min til.
Tøm ut vanne av stekepannen og ha over 1ss persille.. =) *knas* :P




1 kommentar:

  1. Hei Heidi!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge til din mat- til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,
    Christina
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett