tirsdag 23. august 2011

Gravid oppdatering!

I går hadde jeg time hos jordmor. Og seff.. Jordmora hadde glemt at jeg hadde time! *sjokk* jordmora her på sula er berre helt håpløs, veldig hyggelig osv. Men glemsk og vimsete. Hun glemmer alltid timer osv. Det gjorde hun da jeg jekk med Bella å. Men så har vi berre ei jordmor her, så hun har nok litt får mye å gjøre.

Men denne gang fekk jeg endelig gode nyheter! ahh.. litt deilig det å.
Da jeg var på kontroll i sommer ferien så lå blodporsenten min på 8,4%, og jeg måtte komme inn igjenn 14 dager etter på får å sjekke om den hadde gått opp. I mellom tiden blei det å tygge jerntabeletter, leverpostei og brokkoli. Mmmmh.. :P men etter 14 dager hadde den kun gått opp til 8,9%. Allt får lite.

før sommern lå babyen over kurven, og plutselig i sommerferien lå den under. :S

men i går når jeg var på kontroll hadde blodporsenten min gått opp til 10,8% =D og det er ikke så gale. + Lille babyen ligger nå akkurat midt på kurven! Så Her er det endelig frem gang. =)

Men hun vill ha en ekstre kontroll på  meg får å sjekke at blodposenten fortsetter å stige å at babyen vokser. Så skall inn igjen om 14dager. =)

Må si jeg har faktisk begynt å føle meg mye bedre får tiden, men jeg viste ikke om det var fordi Bella hadde starta i BH og jeg fekk slappe av mer eller om det var blodprosenten som stiger. Går jo berre rundt å svimler hele tiden, trøtt og sliten er jeg å. Men det kan no være kombinasjonen av begge dele. =) Er jo litt deilig å kunne orke litt mer, føle seg oppgående.

Satser på at blodporsenten fortsette å stige! =D
I morra jeg jeg i uke 29.. =)

Nå skall jeg inn til foreldra mine å være støtte kontakt får Pappa, mens mamme er på behandlig osv, siste månden d her. Men seff.. han er jo pappan min. :P så kommer no til å fortsette å beøske han.. hehe..

2 kommentarer:

  1. Ja, vi vet jo hvordan jordmoren her på Sula er :p Hun glemte å sjekke om min blodprosent hadde gått opp selv om den var lav sist. Så bra at blodprosenten er høyere og at babyen ligger midt på kurven nå! Gledelig å høre at alt står bra til :)

    SvarSlett
  2. Ja merker på hele kroppen at blodprosenten er på vei opp.. Føler meg mer pikk om dagen.. =)

    Ja må berre huske på allt selv å mass mye på denne jordmora.. :P hehe.. Hun tok aldri vekta mi under første svangerskape, mens nå tar hun den plutselig.. :P

    SvarSlett