lørdag 13. august 2011

Å være økonomisk avhengi av noen?

Å vere økonomisk avhengi av noen! Er det noen som har erfaring med det?
Jeg er det nå, og jeg må berre blåse av litt steam.. Det er abeslutt ikke noe morro! Det tar virkelig på forholde. Og jeg kan ikke si er jeg så lykkelig om dagene. Jeg må nok innrøme at dette er nok en av grunnen til at jeg angrer litt på å ha blitt gravid så kjapt igjen. Vi skulla ha venta.. Det er ikke å legge sjul på. Jeg kunne virkelig ønsket at jeg hadde mulighet til å ha jobbet litt før nr 2 kom.
Det er godt mulig noen klarer å få det til å fungere, men desverre ikke alle. Jeg merker at prioriteringene våre er som sort og hvit, at vi ikke er på samme bane. og det blir fort "det er mine penger!"
Når en ikke har noen intekt så blir en fort veldig innesperra. En kommer seg lissom ingen vei. Og jeg merker virkelig at det tar tungt på helse mi spess. 

Han får får det meste gjøre som han vill, det er lett får han berre stikke på fjelle. eller andre plasser. Mens det kan ikke jeg. både på grunn av jeg har et barn å ta meg av + det økonomiske. Bella har sine rutiner, sovetider osv. Så da kommer en seg ingen vei. Og når en blir så mye innesperra så er d da rart at en av og til lengter litt tilbake til singel live? eller gjort andre valg i live?

Jeg vet at allt dette er helt normalt å føle, ingen forhold er en dans på en rose. alle forhold har sine oppturer og nedturer. Og gresse er som regel ikke grønner på den andre siden. Men i dag fekk jeg meg en sprekk. En har gjort sitt valg å da får en berre prøve å gjøre det beste ut av det.

Jeg har ikke lyst til å gjøre denne bloggen til en sippe blogg, men i dag måtte jeg berre blåse av litt. Hadde vært litt kjekt å høre om noen kjenner seg i gjenn? kanskje er i samme situasjon?

Men min annbefaling til dem som berre har fått nr 1 enda, vent med nr 2! Økonomi kan fort tære på.. viss ikke du føler 100% på at det kommer til å gå bra, at dere har et veldig bra forhold.

1 kommentar:

  1. Fikk nesten lyst å begynne med feminist-preket mitt, men skal spare meg det. Men må si jeg skjønner deg veldig godt i det du skriver. Tror ikke jeg hadde taklet å være økonomisk avhengig av noen andre, men jeg har alltid vært supersta, og var når jeg var liten den ungen som skulle "klare alt selv". Jeg lurer også på hvorfor det er så ofte at det er mest moren som tar seg av barnet, skjønner det de første månedene, men bortsett fra å ta pupp kan jo faren gjøre alt annet. Lengter etter den tiden det blir flere kvinner i arbeid og hjemmepappaer. Neida, men jeg synes det går an å dele litt mer på slike ting.

    Skjønner du ikke vil ha sippeblogg, men nå som hormonene løper litt løpsk skal du jo iallefall ha lov til å uttrykke hva du føler :)

    SvarSlett