mandag 26. september 2011

Digital tegning: Selvprotrett - WIP1

I går starta jeg med ei ny tegning, et selvportrett. Jeg hadde egentlig en annen plan i hode, men det kan hende jeg må forrandre det. jeg får sjå hvordan det blir. Jeg hadde tenkt å tegne et selvportrett å manipulere det til litt mer groteskt bilde, men jeg er litt usikker nå om fargene vill passe inn i det jeg hadde planer om. Så det kan hende jeg lager heller 2 versjoner av denne, før tegne den også lage en ny versjon der jeg endrer fargene slik at dem blir litt mer dyster, slik at det passer inn med orginal planen jeg hadde.. Portrett bilde jeg bruker nå var det eneste jeg fant som passet til hva jeg hadde planer om, men fargene ser jeg nå kresjer litt med planen, bilde er veldig gul/oransje.

Så får sjå om jeg får til 2 versjoner!

Men jeg ser også det nå eller jeg fant vell det ut også første gang jeg tegnet portrett bilde av meg selv, at det å tegne portrett bilde syns jeg er mye enklere en annet. Merklig nok.. *ler* men alltså, da har en en mal å gå ut i fra, og en har referat på fargene en henter inn. Det er så lett å finne på en måte riktige skyggene når en har et bilde å gå etter der en kan hente fargene i fra. Om en skjønner.. :P Portrett bilder er litt mer enkelere å få til å sjå realistisk ut når en har noe å gå etter.. =)

Men denne gang har jeg da tatt med en del prosess bilder. også noen prosess bilder fra "arbeidsborde" om jeg kan kalle det d.. :P







Her er dem fra "arbeidsborde":
(kan trykke på bilda får å få dem større!)





Photobucket  

1 kommentar: