søndag 2. oktober 2011

Helgen til nå...

Bella har vert litt vanskelig å ha me å jere ei stund nå, ikke sånn helt håpløs, men hun har ikke vert seg "vandlige" seg. Men det er ikke så rart! Lille pia mi har nå streva med 4 jeksler som brøt seg ut samtidig. Det er jo seff litt auuu..! Men nå er dem ute og det er ei helt anna pie igjen! Helga med henne har berre vert så fantastisk!

Jeg elsker å levere å hente Bella på barnehagen. Hun er så skjønn! Hun er vandt med å ha rutiner og det har hun fått på barnehagen også. Fredagen når jeg leverte henne så var det å gå selv (slepper å bere henne lenger *puhh*) inn til barnehagen, og inn der garderobe er. Bella har 2 favoritt bamser, en hund og en katt. Så når vi kommer inn så løfter hun opp den enne å sier "ehhehhh*, også må jeg ta den bamsen å legge opp på hylla hennes, også gjør hun det samme med den andre og den finner også sin plass. Men så gjør hun det med putten sin også. Den skall også ligge på hylla. Så rygger hun seg bag får å sitte opp på benken. Og da får jeg ha av henne utapå klærna. får jeg en kjempe kos (den er så go den!), også begynner hun å vinke! av og til når grinda er opp inne på lekeromme så springer hun bort dit også får å vinke meg hade på utsiden også. Hun er berre så flink! ^^ og når jeg henter henne er hun kjempe glad får å sjå meg også! og da vet hun at hun må hente kosebamsene og putten.. hehe..

i går jobba kennet overtid igjen til halv 5. og jeg tok meg av Bella alene. Jeg blei så overraska den dagen! Hun har begynt å svare med ja og nei på sprøsmål! =D Det har hun ikke gjort før.  Når jeg spør om hun har bæsj i bleien? så sier hun ja. og når jeg har skiftet på nye så tar hun bleia si og sier "æsj" og går selv å kaster! *ler* 

Vi var også handlet i går og da tok hun helt av! o_O satt ropte hei til alle å skulle ha oppmerksomhet. jeg blei nesten litt flau! hehe.. Men det var flere så kommenterte at hun var søt, så det var jo berre hyggelig.. =)

men til kvelden skulle nabon vår passe bella får kvelden, etter hun hadde lagt seg, Bella er jo berre så flink å legge seg. Men seff denne gang var jo det berre sååå gøy å være at med Lina også MÅ jeg legge meg?? *ler* blei litt protestering, men hun sovna fort. =) Lørdagen feiret vi nemlig pappa's 60års dag! =) Han har egentlig ikke bursdag før slutten av månene, men da har han bursdag i mellom fødslane til meg og min søss. Søstra mi har termin 21 okt og jeg 12 nov. Så var greit å gjøre det før ting begyner å skje! vi var ca 65 stk på feireingen, så det var godt med folk der! Utrolig å sjå hvor mange som ville stille opp får pappa. Onkel holdt en kjempe fin tale om pappa som fekk tårene til å presse på litt. Det er som han sier at pappa har alltid og vill alltid bli husket som en heders mann! og at han måtte vite at alle vill stille opp får han uansett hva! Og det tror jeg betyde mye får pappa å høre!

Vi hadde også en overraskelse til pappa som han ikke viste om. Han hadde en kompis som han var i militære med. Dem har sendt julekort til pappa i alle år, men dem hadde ikke sett hverandre på 40år. Han og hans kone kom i kveld. Og han blei ganske så overrasket. Jeg tror han hadde hørt om tilstannen til pappa, men tror han fekk litt sjokk når han møte han. Det er jo som sort å hvit når en tenker på hvordan han var før og nå.  Men tror dem blei veldig glad for se hverandre igjen! Det blei nok en del mimmring. ^^

Men jeg å kennet tok tidlig kveld, jeg klarer ikke å rangle lenger.. hehe.. blir så trøtt. og Kennet skulle opp tidlig å ta seg av Bella. Han skall på jobb igjen i dag men det er ikke før 3. Så har jeg fått sove litt lenge en vandlig. *deilig* Og kennet har tatt med seg Bella og hundene på fjelle. =) Er jo helt blå himmel ute! Det må jo berre utnyttes! Mens jeg får slappe av litt. Sennere blir det sikkert middag å kake med foreldra mine. Regener med der blei en del igjen etter festen! =D


Så så langt har det vert en veldig koselig helg! =)
Hvordan har din helg hvert? =)


Photobucket  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar