onsdag 19. oktober 2011

Straks fødsel + en del kaos!

Beklager at det har blitt så stille her nå, men her har skjedd en del saker i det siste..
Jeg er en tikkende bombe for tiden! :S Fredag som var blei jeg innlagt på sjukhus, da hadde jeg rier å hele pakka, 3cm åpning også (fødsel starter ved 4cm). Så jeg måtte overnatte der får å sjå hvordan det jekk. Dem lille babyn ver nok litt mer tolmodig å ombestemte seg. Så riene gav seg på natta..

Sorry for kanskje litt for mye info nå, men slimproppa kom dagen etter sjukhuse, den kan gå flere ganger før fødsel, men det er et modings tegn på at fødseln er ikke langt unna. Siden da har jeg både hatt kynner og rier i ny og ne. Men hittil har det for det meste vært modnings rier. Siden jeg går med 3cm åpning allerede så betyr det at når fødseln skjer så kan det skje ganske så fort. Så her er jeg meget forsiktig om dagen. Jeg får ikke låv å løfte tungt å ikke stress, max avslapning.
Verker sånn i kroppen og musklene mellom beina at jeg orker ikke anna en å slappe av, klarer nesten ikke å gå.. :S

Men seff.. opp i det hele, så ringte barnehagen på mandag å Bella har fått feber! :S Heldigvis har jeg fått en del hjelp! Mandagen var vi hos Besta og Besten så dei hjalp meg med Bella. Og i går var jeg hos søss.. Må si jeg var ganske imponert over søss da! Jeg hadde rier sånn i ny og ne, Bella høy feber og i tillegg så måtte mamma ha pappa at med oss og han hadde hatt 6 anfall tidligere før han kom!:S  + hun hadde minste jenta si (Lilly) på 10månder å ta seg av! Men det jekk kjempe fint! Lilly blei tidlig trøtt så hun søv, og da tok Erica av seg Bella, og når Lilly våkna så var det Bella sin tur å sove, og når Bella våkna så var det Lilly sin tur igjen.. *ler* så jekk ganske greit! Fekk lissom ta seg av en unge av ganger.. =D

I dag er vi ute hos Besta og Besten igjen. Bella har fortsatt feber, og nå ligger hun å sover godt. Jeg tok å sneik meg en tur hjem å fekk dusja å stelt meg litt.. ahhhh.. ufattelig godt med en varm laaaang dusj og litt fre. *ler* Så nå skall jeg strakt ut igjen.. =)

I dag er jeg i uke 37, og det betyr at viss lille babyn finner på å komme til verden i dag eller om noen dager så er det ikke lenger fortidlig født. ^^ Så litt greit at den vill vente litt til.

Så her er nok snart fødsel på gang! =) Når den lille føler seg klar!
Bloggen blir sikker litt stille ei lita stund da.. :P

Vi snakkes! ;)


Photobucket  

3 kommentarer:

  1. Håper alt er bra og at det lille barnet kommer snart. :) God bedring til lille Bella!

    Lykke til med fødselen når den kommer:)

    SvarSlett
  2. Så spennende! Høres ut som om du har mange bra folk i familien din. Lykke, lykke til med alt!

    SvarSlett