tirsdag 13. desember 2011

Å bli mamma forrandrer mye!

Jeg må innrømme at jeg savner litt tiden før jeg blei mamma. Alltså miss forstå meg rett, jeg elsker barna mine alltså! :P Dem er så herlige! Men jeg savner det å ha tid til seg selv, det å kunne gjøre seg klar forran speile og føle seg vell, tid til å finne fram klær osv osv. Det er krevende å å ha ett barn, med 2 blir seff dobbelt opp, og vartfall når det er 2 tette. Det å prøve å gjøre seg klar om morgon kan ofte bli stress. ungen ligger f.eks i vippestolen og jeg springer frem å tilbake å putter i putten helle tiden får å kjøpe mer tid.. *puhh* Husker da jeg var hjemme med Bella å vi skulle til helsestasjonen og jeg måtte dusje først, og Bella sov kun 5-10min i strekk på dag tid (Fiona er heldigvis litt snillere :P), så jeg måtte plassere Bella i vippestolen, festa en snor i vippestolen og sto å vippa vippestolen mens jeg prøve å dusje med en hånd. *ler* måtte sjå passe teit ut! :P

Nå om dagen så har jeg nesten ikke tid til å sminke meg lenger, og har på seg det lettaste en finner.. Det at en får dusje i fre uten å høre barnegråt blir en plutselig veldig takk nemelig får. Pengen går til barneklær eller barne ting, og en glemmer som regel seg selv. En passer alltid på at barna får mat også glemmer en seg selv. Passer på at dem har på seg varme klær når en skall gå ut og i all hastverk så glemmer en våtter til seg selv eller skjerfe. Passer på at dem får i seg drikke og glemmer seg selv og lurer på hvorfor en har hodepine på kvelden.. hmm.. Nå er det snart jul og håre mitt ser ikke ut! :S jeg begynte å tenke igjennom når jeg sist har klipt håre mitt, alle spør meg hele tiden om jeg har sveisa på fordi det er så langt, men det er ikke så rar det er langt i og med det er 2 år siden jeg har klipt det.. :S Fekk helt sjokk når jeg fant det ut! har ikke hatt tid til å tenke over håre mitt en gang.. :S Men i morra blir det endelig et etter lengta klipp på meg! Gleder meg så sykt! og jeg skall farge det også.. =) Men det fixer jeg selv..

Til helga skall jeg å Kennet på julebord med jobben til Kennet. Jeg skall ikke drikke siden jeg ammer og vi blir sikkert ikke så lenge heller. Men berre det å komme seg litt ut skall bli godt.. ^^

Barn vill nok alltids være krevende, men spebarn er av hengi av en hele tiden, så det blir nok letter sennere.  Berre det at dem kan spise selv gjør stor forskjell! Det kan være ganske hektisk, men tiden flyr så fort da også. *puff* så er det over! Jeg kan nesten ikke huske Bella da hun var baby.. :S

Fiona er flinkere til å sove, men seff.. hun har sinne netter hun å.. Nå er hun forkjøla og tett i nasa, og da er ikke søvnen så go. i går var jeg våken med henne fra 3 til halv 6, og i dag var det værre.. :S våkna kvart på 1 og sovna igjen ca. 3 også våkna hun igjen 5, svona 6, våkna igjen halv 7.. :S ikke mye søvn. så nå kjenner jeg at jeg er ganske så sliten!! Heldigvis så har jeg muligheter å sove på dagtid når Bella er i barnehagen.. =) Men i natt skall vi bygge opp senga hennes slik at hun ligger høgt med hode og kjøpe nye nasesuger! den jeg har suger!! LOL funker i vartfall svært dårlig! :S

Men nå ser det ut til at Fiona endelig har sovnet, så nå må jeg utnytte tiden litt! Sattser på at jeg får en deilig varm dusj i fred! Er rart hvor takknemlig en plutselig blir får å få dusje i fre.. :P

Men sånn er det å være mor! det er en fulltids jobb + overtid.. :P Men en vet at en har gitt seg ut på dette da en tok valge, og var forbered på at det er mye arbeid. men det er nok mer arbeid en en har forventa i tillegg. 

Men til tross for at det er slitsomt så er det seff mye kos også! Og jeg syns jeg har 2 fantastisk herlige jenter! Og det er jo på grunn av allt arbeide jeg har lagt i dem også! Så arbeide er værdt det. Og en får jo mye igjen også.. ^^ Berre det å legge mye tid i å få til en fin legge rutine er verdt allt streve. Ser sånn som Bella er nå så er hun helt fantastisk å legge! kl 7 er det i sengtid og vi hører ikke noe fra henne før hun våkner om morgon. ^^ I går var Bella så sliten etter barnehagen, og ville berre ligge at med meg å kose, og det blei mange kos og klem å nuss på mamma. *sukk* det varmer et mammas hjerte. ^^

Jeg var ikke sånn kjempe glad i barn før, har ikke hatt så mye med barn å gjøre egentlig før jeg blei mamma. Jeg såg egentlig ikke får meg at jeg kom til å bli mamma, eller bli gift i det hele. Men ting snur seg for om! Det å få egene barn er noe helt anna.  Hele personligheten forrandrer seg! En blir så glad i sine egene barn at en faktisk villa ha gått igjennom ild og vann får dem. Så mine barn er verdt allt slite.. ^^ Bella blir 2 år nå i februar, og den alder er berre sååå morro! Dem lærer så mye nytt og gjør så mye rart, allt dem finner på! hihi.. så dem gir mye latter i hverdagen også.. og det gjør opp får allt! =)

Nei.. det var den dusjen da! hmm.. glemmer meg helt bort her! :P
Savner å ha mer tid til meg selv, men elsker å være mamma fordi om! ^^

Photobucket  

2 kommentarer:

  1. // Wooord. Får så utrolig mye mer motivasjon til å produsere når tøylene er så frie :) Tusen takk, flinke damen!:D

    SvarSlett
  2. Tror nok jeg hadde følt det slik også om jeg hadde hatt barn. Det er jo et utrolig stort ansvar og de er jo veldig avhengige av foreldrene sine som små.
    Men det er jo sikkert verdt det når man er oppe i situasjonen, og barn blir plutselig mye søtere og snillere når det er sine egne ^_^

    SvarSlett