mandag 26. desember 2011

Dagmar - En dramatisk natt!

Først å fremst så har vi da hatt en meget fin julefeiring, men det tar jeg heller igjen på neste innlegg når jeg får tid. Men i natt var det en dramatisk natt! På kvelden begynte det å blåse opp, det var ikke lenge igjen før Bella skulle legge seg og hun var på besøk hos onkel å søskenbarna sine. Kennet skulle da ner å hente henne. Og jeg å Fiona var alene igjen i huse. Jeg hørte no blaffre ute, men viste ikke hva, det small også i ny og ne. S jeg tok lommelykt å prøvde å lyse ut, men såg ingen ting.

Lyse inne flimmra i ett sett, regna med at strømmen kom til å gå snart, så da tente jeg mange stearinlys, er glad jeg det gjorde.. ^^ Men den blaffringa og smellinga gav seg ikke. Så jeg jekk ut på trammen å lyste, jeg så ingen ting! jeg sto lenge å lyste, så kom det et kraftig vindkast og jeg ser berre hele blekktake på veden vår letta! den satt kun fast i ene jørne nå. Jeg panik ringer etter Kennet som da har lagt igjen mobilen sin! *argh* så ringer jeg nabon, men det var får sent. 2/3 flak var reist. 

Kennet kommer hjem allt forseint! Men det viser seg at skure til broren hans reiste, så dem måtte ut å redde en del. 

Vi fekk Bella i seng og Fiona sov på soffan. På huse vårt så er det veldig lavt under take, og er ikke noe særlig å sove i andre etasje, reiser det tak der så er ganske så bra gjennom trekk. :S Følte meg ikke trygg å la Bella sove opp på romme sitt. Så Kennet var sta å henta vår opp blåsbare madrasse å blåste den opp på stua, og jeg laget til sove plass til Bella i lekegrinda til Fiona. Så hun plasserte vi der. Det var veldig koselig på stua vår ei stund, masse stearinlys og familien samla <3 fekk sånn hytte følelse.. ^^ Men stormen blei værre, og da var ikke det så morro lenger! Kennet måtte ut å redde hundene å få dem inn, hjerte mitt var i halsen da.. :S Take til nabon flaug om kring og blekk take fra veden vår. Er det rart jeg var redd da :S  

Til slutt så klarte både jeg å Kennet sovne litt på madrassa, men sent om natta våkna vi begge av sirener. Kennet spratt opp får å sjekke og kom springendes tilbake! Nabo løa var i full flammer! :S









Heldigvis kom ingen til skade, Kennet var ute å passa på så ingen glø tok fyr her borte. Helt sykt når det skjer så tett på! :S

Har flere bilder fra andre hendelser osv, og mer om kvelden. Men nette og pc'n er ikke helt samarbeids villige så det får bli til litt sennere..!


Photobucket  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar