torsdag 22. desember 2011

Jule forberedelser!

Nå er jula straks her! *hyl* blir stressa! :S Har ikke blitt stress før, men er sikkert fordi i år er det første åre vi skall feire her hjemme. Foreldra mine skall komme opp til oss.. =) Ska bli deilig å kunne feire her, er litt lettere da når en har 2 små. Da er det berre å legge dem når dem har fått nok, i steden for å ha en slik heisa tur vi hadde i fjor! :P

Nå er vi straks klar til å motta jula i hus, dei siste dagene har jeg rydda å gjort det jeg kan. Er ikke lett når minsta er mye i opp i fange.. :S Men prøver å gjøre mest mulig mens hun sover. I dag er siste dagen får Bella i barnehagen og siste arbeids dag til mannen.. Herlighet så jeg gleder meg!! ^^ Er så kjekt når begge er hjemme.! 

Hihi.. Bella har da hatt på seg støvlene og tatt med seg bøtta å er nå klar til å dra ut.. hva hun skall vet jeg ikke. men hun var klar! LOL Og ho mor har da okupert lille gangen med grantre som skall brukes til å pynte huse med. =)

btw! Digger det infero av krøller bella har begynt å få! *søta*


 Får et par år siden, var vell når jeg jekk gravid første gang. Så skulle jeg da ha juleverksted hjemme med meg, men desverre klaffet det ikke får noen så blei ikke noe av. Men jeg hadde da kjøpt noen julenisser som jeg skulle sette sammen å lage da. Men som sakt.. blei ikke noe av. Så her i helga fekk jeg søtte sammen ene pakken. Små søte hvite nisser.. ^^ Har en pakke til med en nissefamilie, men vet ikke om jeg får satt sammen den før jul..


Søskenkos! <3


Hihi.. å i julekassene fant jeg da nisselua som da blei kjempe populær hos Bella! Den klarte hun å ta på selv, og sprang rundt å sa "hoo hoo hoo" samtidigs om hun gynger til ene og andre siden.. XD

Lille nissemora mi! :P

Julepynt!
Vogga til Fiona har også fått julepynt!
(Vi kaster ikke dart når Fiona ligger i vogga alltså! hehe.. )

og forresten har nesten glemt å si det.. Kennet har nå tatt jegerprøva, så neste år blir det kanskje rype på oss.. :P Er diplomen has som viser bak dei grønne lysa. =) Og stearinlysa der har jeg laget får noen par år siden.

 


I år har jeg laget uro av grantre, og blei faktisk fornøyd med denne! MEN!! auuu.. henda mine blei støkke ihjel! bra resultate blei bra, da var det verdt streve.. *ler*

Og jeg har pynta rekverke på trappa med kongler og grantre. Konglene kommer faktisk fra Trondheim. :P Plukka den med svigerina mi får noen år siden, hadde et prosjekt på gang, men blei ikke noe av, så da blei det julepynt i år.. =)


Pepperkakene jeg å Bella baka. ^^
Bella fekk trekke kalender på barnehagen i går =D
(Dårlig bilde av Bella siden jeg tok bilde av bilde)


Bordpynt
Orkideen fekk jeg av Reidar som er fadder på meg.. =)


Julekalender (den blå store boksa) som jeg laget, ferdig hekla julesokker til jentene, og en fin julepakke jeg har laget. Julepakken laget jeg til kennet får noen år siden, en liten morro gave jeg laget til han. hihi.. Han sykla da hver dag til jobb, og holdt på fryse av seg "julekulene" sa han. SÅ.. hehe... jeg har da hekla varmer til han! :P var en mann som lo godt da han åpna den! *ler*

Denne har ikke fått sin plass enda, siden jeg har Bella springene rundt med mat på henda til tider, så har jeg ikke hatt på duk på stueborde enda. Sparer det til selve dagen.. =) Og da skall denne stå på borde. =)


Nå skall jeg kose meg! ^^ Jeg har begynt å drikke Amme te, og denne er faktisk go. Skall hjelpe på melkeproduksonen, og inneholder Fennikel som hjelper på magesmerter hos babyene. Jeg har faktisk merka stor forskjell på Fiona etter jeg har starta å drikke denne! Tidligere gråt hun når hun hadde luft i magen, i går lå hun lenge våken å fekk ut masse luft uten å gråte. Hun har blitt mye mer roligere.. =)
Denne inne holder også peppermynteblad og anis, og det er det som smaker og lukter mest av teen. =)

Også verdens beste sjokolade da! :P

 

Bella hadde besøk av søskenbarne sitt her en dag, kjempe kjekt å sitte å spise i lag. =D


Gleder meg masse til jul nå! Eneste at snøven er dypt savnet! I går begynte det å snøve store "lommetørkler", kjempe nydelig snøv. Men nei.. i dag regner det igjen! *isjh* Vill ha hvit jul!

Photobucket  

7 kommentarer:

  1. Juleklem fra SS-nissen! :D

    SvarSlett
  2. Oi, det må jeg si! Ser ut som om du har lagt utrolig mye flid i julepyntinga, og gavepakkinga for den saks skyld. :) Er så koselig når folk gjør det synes jeg, for jeg har ikke tatt meg tid til store greiene selv. Grattis med bestått jegerprøve, forresten! :)

    SvarSlett
  3. Så flott du har gjort det til jul, Heidi!
    Likte spesiellt det du hadde gjort med gelenderet til trappa, knallstilig!
    Og de sokkene til jentene var bare nydelige!! :)

    Gratulerer til Kennet med bestått jegerprøve :)

    Med et ønske om En Riktig God Jul & Et Strålende Godt Nyttår til både to-beinte og firbeinte! :)

    Juleklemmer fra SS-Maya :)

    SvarSlett
  4. Takk for det Maya!
    En riktig God Jul og Godt Nyttår til deg å! Kos dere masse nå i jula! =D

    *Juleklem*

    SvarSlett
  5. Your home is lovely! And kids are soo cute :3
    I hope that the Christmas was successful
    ^ ^

    SvarSlett
  6. Imponerende julehus! Det ligger så mye omsorg i det du gjør, både pakker og pynt!

    SvarSlett