mandag 5. desember 2011

Snart jul!

ajaj.. har vert lite blogging på meg i det siste.. :P Litt mer hektisk å være to barnsmor ja. Men koser meg..^^ På Fredag var vi på kontroll med Fiona, 3 uker gammel og hun veier nå 3990g og er 53cm.. =D Begynner å bli stor nå.. ^^ Og hun er kjempe flink å sove, natta er det ikke noe problem! vi legger oss i 11-12. Så våkner hun i 2-3tiden ca (av og til halv 4 også) og da blir det amming og bleie skift. Også sover vi til ca 6, og da tar jeg henne berre med bort til senga vår sånn at jeg får sove videre men jeg ammer, siden vekker kl ringer 7. Da må vi stå opp får å gjøre klart til å dra til barnehagen med Bella.. =) Litt stress om morgon, men er berre snakk om en liten time så får jeg å Fiona slappe av når vi kommer hjem igjen.. så det går helt greit. =)

Hihi.. Fiona har hanekam! :P når hun er nybada får hun hanekam og den vill ikke ned igjen heller.. LOL


I natt våkna Fiona i 3 tiden som vandlig, å jeg sto opp får å ta bleie å amme. Når jeg da tittet ut fekk jeg ordentlig julefølelse! <3 jeg titta igjennom vindue som var nesten snød igjen! Allt var hvit lagt! <3 nydelig hvit snø over allt! og jeg glede meg kjempe masse til å stå opp. Kjempe koselig med masse snø! Men til min store skuffelse så sto vi opp til regn! med andre ord! 20cm med slaps.. :S Jippi! full kaos på veiane! brøyte bilane brøyta så berre det når vi dro til barnehagen! men opp til huse vårt er det privat vei, og her kom ikke han som brøyta før seint på ettermiddagen. Veldig kjekt når vi har bakke opp her! Kom meg nesten ikke ut av garasja tidlig om morgon. Og når jeg hadde henta Bella igjen på barnehagen, så satt nesten både jeg å nabon fast.. *ler* Jeg kom opp bakken men måtte stoppe da jeg såg nabon dreiv å snudde uten for huse vårt, han satt nesten fast. Og jeg seff klarte å stoppe bilen litt får tidlig slik at jeg ikke hadde kommet meg helt opp bakken.. :S isjh.. jau jau. til slutt sto vi side om side å spann.. *ler* begge flira godt da.. :P Men det ser ut til at det har snød mer her nå i kveld. Så kanskje det faktisk blir snøv snart? som faktisk får bli? =)

Kennet å jeg var på moa her en dag på sånn åpen medlems kveld! *grøss* aldri mer sier jeg berre! Snakk om kaos! :S var vell litt forberedt på akkurat det. Men det var veldig greit at det var etter at Bella hadde lagt seg slik at svigerfar satt barnevakt, og da trengte vi kun å tenke på en unge når vi dro.. =) Fekk handla en del julegaver osv den kvelden. Og Bella fekk seg rattkjelke, som hun fekk teste ut i dag siden snøven var her.. *stas* ^^

Bella på sin nye kjelke. =D



Som jeg skreiv tidligere i et innlegg så laget jeg å Bella pepperkaker her en dag, har ikke vist resultata.. :P Er jo alltids litt gøy på slutten når en sitter igjen med litt deig en må gjøre noe kreativt med.. hihi.. tenkte jeg skulle henge den opp i vindue.. :P


Fin? *ler*


Og jeg har laget julekalender til Bella! ^^ Denne er en go blanding av allt mulig, fra litt fornuftige saker, til leker og litt nammis.. =D 

Hittill har Bella fått 2 dumle karamel ( får hver lørdag), en kjempe søt tannkost holder, 2 figurer fra Drømmehagen (Makka pakka og en Tommling), og en bamse refleks. =)

Kjøpte alle dem drømmehagen figurene her som jeg har pakket inn til henne. Søstern min har desse, og bella syns det er så stas å få leke med dem.


Juleklendern!


Tannkost holdern til Bella, søte? :P Kjøpte samme til Fiona berre det er en panda, så har dem nesten samme når hun skall begynne å pusse tenna også. =)


I går så sovna både Fiona å Kennet på soffan. Se så herlig dem er! ^^


Så herlig!<3


Og er nesten ferdig med alle julegavene nå! har kun 2 igjen.. =) Julegava til kennet fekk jeg i posten i dag. Men kan ikke si hva det er seff.. ikke enda.. ^^ Men jentene får seg kjøkken! Fiona får nok ikke lekt med det enda naturligvis men det blir. Jeg kom nemlig over en kjøkken må nette som berre var så fint! Og det var av tre. Elsker tre leker! Myyye bedre kvalitet. Koster litt, men siden det er til dem begge så går det greit.. =) Har kanskje tenkt å bygge lekehytte en gang i tid, og tror det kan bli veldig kjekt med kjøkken inn i der da. Og jentene kommer nok til å storkose seg! Ser at Bella syns det er så gøy å være med tante der det er lekekjøkken, hun styrer å herjer så berre det. Hun leker seg så fint da at vi merker henne nesten ikke, kan leke seg i timesvis. ^^

Dette må da passe parfekt til 2 små prinsesser! ^^ 
 
 Gleder meg masse til jul! I år skall vi være hjemme, og mine foreldre skall komme opp til oss. Litt deilig å være hjemme, blir så mye lettere når en har små barn. :P Og jeg gleder meg sykt til å sjå Bella pakke opp kjøkkene! =D og til at kennet åpner sin.. Kunne nesten ønske at dagene skall gå litt forterre.. :P

Og jeg håper det er snøv til helga! Nå er lissom Bella blitt såpass gammel at hun ikke lenger berre sitter. Det går ann å finne på litt aktiviteter med henne, og jeg har så lyst ut i snøven å finne på litt morro at med henne.. =D En go grunn til å få leke litt barn igjen.. hihi.. jeg gleder meg til vinterkos med familien! ahh.. kjenner jeg får ordentlig julefølelse nå! =D

har dere noen planer for julen da? =) Hva gleder dere mest til? =)

Photobucket  

1 kommentar:

  1. Så koselig å se bilder fra dere!! To små nydelige prinsesser! Bella begynner å bli stor jente ja! Fiona vokser vel også fort, men hun er jo fortsatt mindre enn Emilian var da han ble født, hihi.. Håper dere får ei flott jul!! :)

    SvarSlett