lørdag 28. januar 2012

Skisser: Anatomi

I går tok jeg frem blyanten litt, er nå lenge siden jeg har tegnet med blyant, var litt deilig det! ^^
Men har kun skissa litt, prøver å komme på en ide til en tattiss som er under bestilling, tar egentlig ikke på meg noen oppdrat akkurat nå siden verdagen min er ganske hektisk. Men siden det ikke haster så kan jeg tegne på når jeg har tid. 
Har en ide i hode til tattiss, men fant ut at jeg må tegne på større ark å jeg må ta i bruk lysborde sånn at jeg kan sette den sammen.. =)

Så i går tok jeg frem anatomi boka mi <3 Jeg elsker denne boka! Men har brukt den allt for lite!! Utrolig gøy med anatomi! =D
Jeg har følgt med Matthew som legger ut en del Drawing Tutorials Online (søk på youtube), utrolig mange bra videoer som viser hvordan en kan tegne osv. Og som han sier, jo mer en kan om anatomi jo mer forståelse har en får hvordan kroppen skall tegnes.. Jeg må abeslutt jobbe mer med anatomi! Jeg bruker ofte å ha en aktmodell, eller litt resurs, har alltid tegna ut i fra øyenmål! Men det å kunne tegne helt fra bunn av selv hadde vert noe! alltså i steden får å sjå hvordan kroppen former seg, så kan en heller forstå seg på hvordan en former seg osv. ^^

Første forsøk, ikke så vellykka!


Andre forsøk, love it! ^^
Denne tegnet jeg opp enda mer anatomi, og jeg må si det er faktisk letter å skjønne seg på hvorfor kroppen former seg slik å slik når en har skilette på plass.. =)


Noen skisser fra skisseboka mi, dem jeg tegnet i går..
Denne første er den jeg skall jobbe videre med til tattissen.. =)





Annbefaler forresten denne boka! over 600 sider med anatomi! ^^ Både av mennesker og diverse dyr! =)



Photobucket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar