fredag 3. februar 2012

Tone Damli hysteri!

Jeg tenkte egentlig ikke å uttale meg så veldig mye om akkurat denne saken menehh.. siden hysterie ikke klarer å ro seg så må jeg berre.. :P

Jeg har faktisk ikke sett Tone sin nye video, så jeg har ikke tenkt å henge henne ut. Grunnen er vell enkelt å greit at det ikke er min musikk smak.. Men jeg regner med det hun gjør er sikkert ikke noe værre en mange andre poppstjerner osv. 

Men det har vert mye snakk om hennes sexfiksering på videon som alle gjør nå til dags. som jeg sa, jeg skal ikke henge ut henne (jeg har jo ikke sett den en gang:P) MEN.. denne sexfikseringa liker jeg ikke, og da snakker jeg om alle store oppstjerner som kaster klærna av. Får min del, og får andre voksene syns jeg det ikke gjør noe egentlig. Men det jeg tenker på er barn og ungdom, hvordan det påvirker dei unge!

Dei syns også hofte vrikkinga til Elvis var for gale før, og det blei sensurer. (litt LOL) Men det har blitt verre med tiden, og det stopper ikke nå heller for sex selger! slik er det berre og kommer sikkert alltid til å vere. Og ja, jeg tegner en del naken damer osv. men jeg villa ikke ha anbefalt mine egene tegninger til barn! Berre så det er klart!

Barn og ungdom ser opp til sine store poppstjerner, dei er jo forbilde dems og dei vill vere som dem! Jo finere modellen er jo mer må en ha den buksa dem har på seg! og hvorfor alltid berre en BH at med buksa? går vi rundt slik? Sex selger..!

Som dei sa på radio her nå at barn og unge føler sexpress, at dei må utføre visse handlinger dei ikke har lyst til. Hvorfor det? på grunn av hvordan media er i dag mener jeg på! dagens musikk består av å kase av seg klærna, danse dirty, og dem synger MYE om sex! Og forresten, metal er ikke bra men "I want to fuck you!" Det går bra alltså! ja da.. det er jo et bra forbilde vell?

Da jeg jekk på barneskolen jekk ikke vi med stringtruser, vi var jo barn! Nå vartfall her jeg bor har jeg hørt om flere barn på barneskolen som nå gjør det! :S det er helt drøyt! barn får ikke vere barn lenger! og det er så synd! Den tiden kommer en aldri til å få igjen! Barn/ungdom føler kanskje at dem har en del ansvar når det kommer til skole og mye mas osv. MEN! Når en først blir "voksen" skjønner hva ansvar egentlig er! Barndoms tiden er frihet! Nyt den! 

Men nå er jeg nesten på vei å skli litt av spore her.. Når det gjelder media, den fortelle barn og ungdom hvordan dem skal vere og hvordan en skal kle seg! Det igjen.. har du feil bukse, eller er litt analedes, jau da blir du mobba! Barn og ungdom strever mye mer med å prøve å passe inn, får å unngå å bli mobbet! Tenk litt over det! Å ikke kunne vere seg selv.. En har berre et liv å leve så langt vi vet, skal en da leve etter hva andre sier? leve opp til media? 

Og der igjenn.. jeg er så sykt glad for at internett ikke var så stort da jeg var lita! Den har rett og slett blit skummel! Siden media viser mye nakenhet, så er det mange barn og ungdom som poserer halvnakene bilder på nette. og kommer det på nette så blir det der! Det er ikke sundt i det heletatt. Dem lærer jo å selge kroppen sin i tidlig alder! :S Slanke hysterien går jo over stokk å stein også!

men angående media, så er en voksen så syns jeg det er greit. En er voksen nok til å ta sine egen valg. Det som er dumt med ungdom seff.. er at dei e jo såå voksen dei! Dei tror dei kan ta voksene valg! Men når jeg f.eks ser tilbake til mine egene så kalte "voksene" valg som 16åring.. *grøss* joo da.. meget voksent du!! :P Slikt ser en seff ikke før en faktisk er voksen! Så.. det jeg vill frem til, som ungdom er det veldig lett å ta feil valg selv om en tror det er riktig! Med hormoner på spreng så er en vell også ganske så påstålig at dette ER riktig å.. hihi.. FY søren så hissig jeg var på den tiden.. OMG! Glad det er over! :P

Musikk er en faktisk en stor del av live vår. Dei fleste er musikk avhengi, uansett musikk smak. Så er det så rart at den har en stor påvirkning på folk?

en ser også f.eks metal også.. Dem gjør no litt av den samme den å! Den forteller oss litt hvordan vi skal kle oss. Men vi beholder i det minste klerna på! 

Så musikk og media har sykt stor påvirkning på oss. Den kan kan skryte personer opp i sky og den kan drepe dem på sekunder (ser f.eks Plumbo). Media er skummel.. Media styrer oss faktisk mer en hva religion gjør nå. Er media den nye gud?

Men musikk kan bringe mye gled også! Herlighet så artig det er å se små barn kose seg med musikk! Bella elsker å danse å synge. Så er mye posetiv med musikk.. Det er som sakt en stor del av hverdagen vår.

Men det er måten den leveres på.. Det har blitt får mye sexfiksering, og barn og ungdom følger etter! 
og det kommer ikke til å bli bedre... og det er ikke så mye en kan gjøre med det..
Hver enkelt foreldre får nok berre passe på å veilede dem så godt en kan!

Jeg lurer virkelig på hvordan media er når mine 2 små blir ungdom! Uff... vet ikke om jeg tørr å tenke på det en gang.. :S

Her er noe av det jeg menner:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=104723


Får voksene syns jeg det er greit, men påvirkninga på ungdom er verre.. Det er en viktig del av live der dem skal vokse å finne seg selv på en måte.. En skal lære av feil, men der går vell ei grense?



Photobucket  

1 kommentar: