onsdag 28. mars 2012

Fjelltur søndag og tirsdag + videoblogg

Søndag hadde jeg min første fjelltur opp til hytta vår, det er et år siden sist.. o_O
Jeg, Kennet, champ og ungene + alle firbeinte, hadde på oss pikkpake å dro til fjells! Vi har kanskje tenkt å tilbringe påska der oppe, så vi måtte gjøre en del forberedelser. =) Nå har vi fått opp reiseseng til Bella, fylt på gassflaska og vi hadde opp to påla som skall brukes til å feste hundene i. =)

Menehh.. sånn dere helt seriøst! kondsi lissom???? Noen har lyst å dele litt med meg?? *ler* Jeg trodde jeg skulle dø! men når jeg først kom meg opp så var det kjempe godt! 

Det var tåke når vi jekk, og det såg egentlig ikke så låvendes ut. Men poff så forsvant tåka og det blei blå himmel å sol! ^^










Gammel gammel peis.. :P litt sjarmerendes men funker ikke så godt.. Så her blir det snart ny peis.. =)
 



Så kom sola! =D
 
















Også har vi tirsdag.. bahh.. kan ikke tro at jeg gjør dette!!! Jeg har en videoblogg, jeg hater videoblogg! aldri gjort det før! jeg hater å høre min egen stemme blandt anna! usj.. Dette blir one's in a lifetime! :P

Tirsdag var det nemlig meld sol.. Haha.. stole på værmeldinga! O_O Jeg for en gangs skyld fant ut at jeg skulle dra på fjelle alene, med Fiona i bæresele og shakira med kløv + ryggsekk!

Turen starta bra, sola skinte.. men så snart jeg nærma meg toppen snudde det helt om! Den siste lille biten blei det en del gråt fra Fiona, det blåste så sykt at hun sleit med å puste. Og jeg hadde fått gnagsår på begge helane og ene store tå.. Wiiiii.. gøy! men så snart vi kom oss inn i hytta jekk det dra! ^^

Champ kom opp å hjalp med meg. Jeg fekk opp en del barne ting til påska, og ned igjen fekk vi ned en gammel tv som har stått der (flatskjerm neste). Når vi kom halveis ned fjelle ca blei det helt vindstille, og der det blåste fekk jeg den i ryggen så Fiona hang helt lunt frem på meg. =)

Og det er helt utrolig hvor mye forskjell det blir på kondisen berre etter en tur på fjelle, så dette låver godt! Der er håp for meg! LOL det blir nok masse fjelleturer i sommer! ^^

men her kommer den jeg grur meg til! Videobloggen :S

video

 
video


Photobucket  

2 kommentarer:

  1. Så søt dialekt du har. ^^ Er alltid morro å se andre legge ut videoblogg, selv om jeg er alt for pysete selv. :-P

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ^^ Er egentlig får pysete til slikt jeg å.. menh.. klarte å manne meg opp.. hehe..

      Slett