tirsdag 10. april 2012

Påske ferie på hytta!

Endelig var det vår mulighet å ta turen opp på hytta. Det var ikke lett men vi kom oss opp.. :P
Torsdags morgon dro vi opp, Jeg med ryggsekk og Fiona i bæresele og tryge. Kennet hadde ski, Bella på ryggen. Zorro og Shakira dro pulk. Ene tante ungen min var også med, Bård Ole eldste av gjengen. =) han dro med ski og egen sekk. Da vi dro snøva det og blåste kraftig. Siste stygge, fra blåfjell og opp var ganske tøff.. Det var gjenn snøva og mange skavla der og blåste sykt. Akkurat den delen var ikke noe morro. Bella fikk vinden rett i fjese. Fiona hang heldigvis lunt, men mått holde henden forran sånn at hun fekk puste.

Men når vi kom oss opp var det berre helt fantastisk! Fekk fyr i peisen og hytta blei go og varm. Dagen etter våkan vi til strålende sol! XD syne var berre helt nydelig!!

Hadde desverre ikke med meg kamera, blei for mye som skulle opp. så blei kun mobil bilder! :S

Endelig fremme med Vonhytta, 200-300m til hytta..^^

2 slitene hunder som fekk slappe av inne i hytta litt.. =)

Dag 2.. Morgen kos! <3

Frokost!

Nuss! <3

Litt sennere tok vi oss en tur opp igjenn på Vonhytta å kjøpte oss varmsjokolade.. nom..

Hihi.. ny bæresele?? XD
Fant en gammel shorts på hytta.. :P

Mens Bella og Fiona tar seg en middags lur, så tok Kennet og Bård Ole seg en ski tur med hundene på Varden. =)

Haha!! XD

Barskingen vår..!

Hele hytte turen så kombanderte Bella alle til å tegne.. *ler*

Jeg å Bella tegna!

Så kom Champ også opp på hytta, han overnatte også ei natt at med oss.. =)

Kveldene blei det my kortspill yatzy og anna kos.. =) allt som hører hytt kos med.. ^^

Alltids kjekt å lese tilbake i hytteboka. =D

Siste natt vår var vi alene.. Vår gode venn Champ sendt mld og lurte seff på om det blei noe voksen kos på oss får å si det litt fint.. :P Og vi svarte tilbake "seff" + bilde.. hihi!

Siste dag på hytta!
Vi dro hjem tidlig, etter 4 dager er det godt å komme seg ned å få seg en go laaaaaaang ikke minst varm dusj! :P

Herlige jente våra! ^^

Var heller ikke lett å komme seg ned igjen heller, det var igjen blåst opp og snøde, rødekors har desverre merka svært dårlig med stikkene og allt var blåst igjen! vi første turen fra Vonhytta og ned til dei siste hyttene var helt forferdelig! Jekk nesten ikke ann å finne igjen råsa, jup snø og mange skavler. Hundene måtte berre springe løse så vi fekk prøve å holde kontroll på ungene og pulken. Blei for vanskelig får Zorro å ta den nedover, skulle ikke mye til får at pulken velta, en liten halling så var det gjort. før første delen var utrolig travelt!

Og når vi kom ned til Blåfjell blei det enda mer styr!!!
Det er greit å ha hunder løse, MEN selv om hunder er løse bør eierane vere der å ha en viss kontroll på dem!!! Her på sula har vi 2 fuglehunder som konstant blir sløppe løs, hunden får springe som dem vill og eigerene er ikke å sjå. Der kommer kennet med pulk som han prøver å styre ned bakkene, bella på ryggen, Jeg bak med Fiona der jeg må bruke hendene mine får å skjerme for ansikte hennes så hun får puste. Også møter vi dei hunde igjen, samme plass som sist! og der springer Zorro og Shakira etter dem!!! vi roper etter dem og fortsatte å gå.. Heldigvis kom dem tilbake etter hver. Men eierne av fuglehundene er ikke se.. Vi møter dem støtt å stadig på fjelle, alene uten eierne, samme styre hver gang! Som regel har vi dei i bånd, og komme gående med hund i bånd og så møte løshunder, er sykt irriterende! Er ikke lett for oss å få løse hunder vekk i fra våra.. Husker spess en gang da Shakira hadde løpetid og vi kom henne i bånd.. seff.. der kom fulgehundene løse igjen! ojoj.. her har vi løpetid! Shakira er seff små gretten som oss alle damer kan vere når vi har vårt måntlige, så seff.. hun hever manken og blei et himla styr! Enten har en bånd på hundene eller så må en ha kontroll på dem!!! Bahhh.. følte jeg berre måtte få det ut nå.. hihi..

og berre får å minne på igjenn! sånn over til noe anna som irriterter meg grønn! i låven står det klart i fra! "BARN UNDER 12ÅR SKALL IKKE GÅ MED HUND UTEN OPPSYN AV VOKSENE!" uansett størrelse på hunden! Hund er hund! en vet aldri hva situasjon en kan ende opp i. Og er en uheldig så vet ikke barna hva dem skall gjøre! Det kan skade både barn og hundene selv. Så ta ansvar får hudene deres!

OKOK.. nå er helt av spore her! :P Måtte berre blåse av litt.. :P Tilbake til fjell turen..
Etter mye strev så kom vi oss tilslutt ned, og da hadde vi 2 ganske så slitene hunder.. XD