fredag 3. august 2012

Et sunnere å bedre liv! Ja takk!

jupp! dårlig blogging får tiden! Sannheten er nok fortsatt at jeg har døtte ned i en ganske dyp og tung deprisjon og har begynt å slit litt med angst igjen. Noe jeg sleit mye med før. Jeg har nå gått hjemme ganske lenge og jeg har merka at jeg har begynt å issolere meg mer, berre jeg skall sta å handle så kryper angsten inn på meg, er mest sossial angst jeg sliter med og jeg vill ikke la  d ta knekken på meg!

SÅ! Et sunnere og bedre liv  ja takk!
Jeg har nå måtta tatt meg selv i nakken å begynne å gjør noe med meg selv! Det går ikke ann å fortsette slik, og jeg vill jo seff ikke ha det slik! 

Jeg har merka på håre mitt, huda mi og neglene at dem ikke har det helt bra, og her en dag satt jeg å las litt i en bok som mora mi har som står mye om helse. Alle desse tegna tydet at jeg mangler B-vitaminer. Bahh.. så nå har jeg ordnet meg B-vitaminer, har nå gått på dem i vartfall 2 uker. Og jeg las på boxa at det også reduserer utmattelse og tretthet. Og jeg har faktisk begynt å merke forskjell! Alltså det er ikke sånn dere wow! en pille så er allt ordna lissom! Jeg har en lang vei å gå, men jeg har merka at jeg orker litt mer om dagen.. =)

Og så var det da kosthold mitt. Det er da helt på bærtur! eller nei! det er i ingenmans land! :S
I går satt jeg å snoka rundt litt på fittnessbloggen.no og på forume der. Og har nå lært en go del om kosthold (har ikke blitt ekspert alltså), og her må jeg seriøst gjør noe med. Las en del logger fra en del jenter som trente, og dei spiser over 200g proteiner hver dag. Jeg har nå laget meg en konto på diett.no også får å få kartlegge litt kostholde mitt, ayayay.. ikke bra.. :S har lagt inn maten jeg har spist dei siste 3 dagene, og jeg lå på 20-50g poteiner o_O jeg spiser nesten ikke og jeg spier feil når jeg først gjør det.. :P
Spiser nesten kun middag! :S

Så i dag har vi handlet litt! =D
Har fortsatt mye å lære men det er i vartfall en start..


19 juli hadde jeg bursdag, kan vi si jeg blei et år yngre i stede? :P
Men da fekk jeg av min herlige mann gavekort på G-max og medlemskap på aktiv som jeg har ønsket meg ^^ wii.. her blir det sjærpings! Medlemskape har jeg ikke fått enda, men det er fordi jeg har bett kennet om å vente litt. jeg har nemlig ikke treningsklær men har bestilt på nette. Hadde håpt på at dei kom i løpe av denne uka, men det ser ut til å ta litt lengre tid en forventet. :( Men på G-max fekk jeg kjøpt meg nye trenings sko.

Når jeg starter på aktiv så var jeg egentlig tenkt å begyne på body pump igjen, men jeg tror jeg har lagt det fra meg. Jeg har heller lyst å få hjelp til å få søtte opp et treningsprogram tilpasset meg. Så egentlig denne tiden frem til at jeg får trenings klærna mine så har jeg brukt tiden på å plannlegge å lære.. :P
Jeg har notert ned en go del ting, en del "Ja mat" og "Nei mat", siden jeg har en hukomelse til en gullfisk. o_O


Slik er jeg nå:
1,68 høy
66-67kg (går litt opp og ned)

og dette er måle mitt:

- Gå ned 5-7kg
- Stramme opp kroppen
- Få bedre kondis
- Få et bedre kosthold


Blei kanskje litt syt og klag på dette innlegge, men det er får å få det det på "pappire" at akkurat dette vill jeg snu på! Liker ikke å snakke om kg, men nå har jeg lissom sakt det så nå må jeg utføre det også! 
Jeg skall prøve å bli litt flinkere å blogge etter hver, og holde det oppdatert om hvordan det går med treningen å kostholde også =)

Gleder meg veldig til å komme igang med treningen! ^^
Et lite motivasjons bilde! XD


Photobucket  

2 kommentarer:

  1. Så flink du er, og så bra at mannen er på lag med deg! Jeg heier på deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. =) Er meget takknemlig får at han spiller på lag.. ^^

      Slett