mandag 6. august 2012

Mitt nye kosthold!


"Uten mat duger helten ikke!"

Det ligger virkelig noe i d der alltså! Siste dagene har jeg snudd helt om på kostholde mitt, og det merkes! Kroppen trenger mat, og ikke minst riktig mat! lærer enda vel å merke!

Men jeg føler meg mye mer pigg og orker mer. Er jo ikke rart min kropp ikke har fungert, ingen mat, ingen trening og hylende unger rundt seg. Det er jo seff utmattende! Har fortsatt hylende unger rundt meg seff.. :P men jeg takler det bedre nå, jeg har lissom ikke lyst il å berre gå å legge meg ^^

Som jeg sa tidligere så har jeg registrert meg på diett.no, denne blir da ikke helt riktig men det gir en en liten pekepinne hvordan en ligger ann. og her kan en virkelig sjå forskjell!


Blei helt sjokkert i går når jeg plutselig lå på 160g proteiner, virelig forskjell på 20-50g :P Men jeg har regnet ut nå hvor mye proteiner en bør ligge på om dagen, det skall da være 1,5-2g proteiner per kg vekt. Så jeg skall ligge på 134g per dag. =)

Jeg har gjort mye forandringer! Kesam mager i steden for rømme, kesam og bær, mer cottage cheese, prøver å få i meg 2 egg hver dag (hvorfor egg? les her: Gode grunner til å spise egg), mussli og havregryn..

Jeg skall også bytte ut sukker med sukrin og hvetemel med fullkors hvetemel eller mandelmel.
Sjekk gjerne ut denne artikkelen, gode tips å hente ^^ Mat og matglede!

Det blir også mer grønt og grønnsaker, og mer kjøtt! Og enda mer fisk.. ^^ Er ikke så flink til å ha grønnskaer til maten, men det er noe jeg tenker meg på nå.. =)

Har ikke fått trenings klærna mine enda, men dei er nå på vei! =D har fått tilsendt sporings nummer nå, så regner med at dei e her om et par dager! Gleder meg! ^^
Men jeg har gjort litt hjemmetrening da.. :P

Så nå er jeg på bedringens vei! er i vartfall en utrolig viktig invistering. så håper jeg klarer å forsette slik, eller nei! håper ikke.. Jeg SKALL holde det slik.. :P


Photobucket  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar