mandag 17. september 2012

Håper denne tiden er snart over!

Fantastisk overskrift! Hørtes meget posetivt ut.. :P Men er ikke så kjempe negativt egentlig. =)
Er berre dei siste ukene har vert slitsome, mest fordi Kennet jobber så teite tider for tiden. Fra halv 4 til 11 på kvelden *sukk* Han er da hjemme på dag tid, og det har jeg egentlig ikke noe i mot, er jo koselig å ha mannen litt hjemme :P Og selv om Fiona søver på dagtid så kan jeg lissom ordne ting mens han holder øye med henne osv. så det er no litt digg =) Men når han jobber så seint, så blir jeg sittende igjen med 2 unger og må ta meg av leggingen alene. Og det er jo på slutten da sitter jo jeg igjen med 2 veldig trøtt unger, og dagene kan gå i berg dalbane, noen dager bedre en andre. Det går greit.. men merker nå som han har begynt på si 3 uke med samme arbeidstidene så begyner det å ta på, det blir jo slitsomt i lengda.. :S Han jobber innen fiskeindustrien så må nok belage meg på av nå har fiske sesongen starta og det blir mye overtid, men er ikke lenge til Fiona begyne i bhg nå. =)

Men ellers så har jeg hatt en veldig bra trenings uke til tross for arbeids tidene til kennet. Er meget fornøyd med uka som har vert! =D Sviger far var her 2 kvelder å satt barnevakt mens jeg var på trening. Så onsdag var jeg på Bodypump, torsdag spinning, lørdag spinning og søndag bodypump. =) og jeg har virkelig merka fremgang! Spinningen holder jeg fult kjør og jeg kan øke styrke får hver time nå. Bodypumpen har jeg økt en go del med vektene også, jeg strevde en del nå siste time jeg hadde, fy søren kor tungt det var da.. :S hadde alle vektene på på knebøy blandt anna.. hoho... Men det er berre kjøre på videre! ^^ Håper jeg får trent en del denne uken også =)

Jeg og Bella spiste kamskjell her en dag,  med agurksalat! Det var utrolig godt! ^^ Det er i vartfall noe jeg skall lage mer av! =D


Slik lager en agurksalat, passer fint til fiskeretter:

1 agurk
1 ts salt
2 dl klar eddik (7%)
1 dl vann
2 dl sukker (eller sukrin)
1 ts kvernet pepper

skjær opp agurk å ha på salt, la stå i 20min.
kok opp vann, sukker (sukrin) og eddik til sukkeret er oppløst. avkjøl laken.
press agurkskivene mellom hendene slik at noe av vanne forsvinner.
ha skivene i eddiklaken sammen med kvernet pepper og la d marinere i 20min



Kamskjell skall kun saltes og peppres, stekes 1 min på hver side ca. Kamskjell må ikke stekes for mye, da blir dei sige. Heller la dei vere litt "rå" inni, en kan faktisk spise rå kamskjell, så ikke vær redd for det. Smaker mye bedre når dei ikke blir stekt for mye. ;) For dei som vill prøve seg =D

Og jeg har seriøst blitt helt hekta av denne lunsjen! den er så go! ^^
Ligner litt på den jeg la ut bilde av tidligere, men helt annen oppskrift.. :P

1/2 boks cottage cheese
En dæsj skummet melk
1 håndfull usaltede peanøtter
1 ss sukrin
Kanel
rosine

Og for dei som er glad i frukt så er denne go! =D
 
et beger skyr, jeg har brukt mango
1 dl skummelt melk
2 ss kokt ris
og masse frukt! ^^

jeg har brukt bannan, appelsin, aprikos (tørket) og rosine.. =)

Men nå er d ny uke og nye muligheter! Håper den blir like bra som forge uke XD

Noe å tenke over! ;)


Photobucket  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar