mandag 17. november 2014

Oppdatering og bursdags feiring!

Huff.. min stakkars lille blogg. Er ikke så mye som skjer her :P
Men men.. blogger når jeg husker og kan XD

Mye som har skjedd i det siste! Jeg har blandt anna fått nye jobb! =D Har nå gått bra 50% stilling til 100% Woop woop! Jobber nå på en herre butikk og trives utrolig godt i nye jobben ^^ 

 Utstillings vindue på jobben =D

video


Fiona 3år!

Fiona blei 3år nå den 9 nov. Og vi hadde stor feiring! starta dagen med barneselskap, også familie selskap sennere. Så den dagen blei det full rulle! :P
 
(Bella er meget stolt av sin nye kjole)

Fiona fikke masse fint i gaver, men siden hun er litt gutte jente så var det nok kaptein sabeltan kriven og kikerten som falt mest i smak! Denne lille kjolen hun har på seg her krangla jeg en halv time med for å få på, endte opp med kake som bestikelse! *ler* og under hele selskape så maste hun om å få på seg joggebukse! hehe.. Jaja.. kjekt å ha ei som ikke er så "rosa" da :P Fiona er den tøffeste jenta jeg vet om! =D

 
Jeg og Tanja (min søss) baka kake til selskape, det er første gang jeg har jobbet med fundant, og må si det var utrolig morro! En kan lage mange flotte kaker =D Resultate av kaka falt i vartfall i smak hos barna! Hele kaka blei nesten spist opp, og det er ikke verst! som regel løyve en masse =)
Sofia som står på toppen av kaka, er egentlig ei nattlampe ^^

Bella har nå fått hjelp av PPT, så hun har nå fast timer i uka på Bhg der dei har fokus på tale. Og vi har nå fått litt oppgaver selv hjemme som kan hjelpe på Bella. Det var blandt anna viktig å gi henne litt oppgaver hjemme, der vi også prater om hva vi gjør, f.eks. dekke på borde, telle opp hvor mange fat vi trenger osv. Når Fiona hadde bursdag var det litt vanskelig for Bella, hun var nok veldig mesunnelig, hun som har gått et par måna å masa om at hun ikke har bursdag snart. Hun klarte seg så også fin igjen om selskape, men det sprakk da Fiona pakka opp sin nye Baby born dukke (samme som Bella har), men denne hadde krone og tyllskjørt på! Sånn ville no hun også ha! :S Men vi har funne en løsning på det, jeg syns det er dumt å hele tiden kjøpe til ungene, dem lærer jo ikke av det! Er fryktelig lett å sjemme bort ungene. Så jeg viste Bella en rosa prinsesse kjole som hører til Baby born, DEN hadde hun lyst på! :P og jeg sa det er greit, men da må hun jobbe for den! Så nå hjelper Bella meg med litt husarbeid og får penger for det! Til nå har hun tjent 70kr og hun må ha 219kr. Bella har hjelpt meg å lakt sammen klær, hengt opp klær og støvsuga. Veldig kjekt at hun lærer at hun kan ikke få allt gratis! =) Og dette tror jeg nok jeg kommer til å fortsette med også, finne noe nytt hun ønsker seg som hun kan jobbe seg opp penger til. Og samtidig så får vi lært mye i forholdt til språk, vi prater mye om hva vi gjør, hva farge det er og hvor det skall osv.
Og vi har bynt å øve på å skrive navne hennes! =D Jeg har stippla opp navne hennes både i stor og liten str. også har jeg laminert arke slik at vi kan skrive mange ganger! =)


Er veldig glad for at PPT har tatt tak i "probleme" og har hun får nå hjelp alle rede nå! Veldig bra at dei tar tak så tidlig så kanskje ikke skolestarten blir så vanskelig.

Barn med språk vansker kan ofte blir litt utstøtt eller trekk seg tilbake. Og det merker jeg litt på Bella. Dei sa på PPT at ofte når det blir for store samlinger (noe jeg merker på barneselskapene vi har vert i), så blir det litt for mye for ho, og ho vill trekke seg tilbake. Ofte søker hun yngre barn. Og dette ser jeg at Bella gjør ofte, og jeg liker det ikke! Jeg håper det å jobbe med språke hennes vill styrke selvtiliten, og at hun klarer å henge med i utvikligen til barn i samme alder. Er ikke noe kjekt å sjå sine egene barn gå i sine egne fotspor, jeg vet hvor tøft det var! Men heldigvis som sakt så tar dei tak i det tidlig og resussene dei har nå i dag i forhold til da jeg jekk på skole er noe helt anna. Før i tiden hadde dei rett og slett ikke peiling! Så er takknemlig for at det er 2014 for å si det slik! =)




Photobucket  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar