torsdag 19. januar 2017

Hmm.. still alive?

Tok meg ei lita pause på et par år😂🙈 
Jeg satt nå å lurte på om jeg skulle gjøre et tappert forsøk på å holde denne bloggen gående igjen. 
Jeg er ikke så flinke til å blogge, men kanskje det hadde vært morsomt å prøvd litt igjen nå som vi har fått IPad i hus. Vi har vært litt treig med å følge dagens teknologi 😝 men det vi har fått tilbake for det er to barn som er veldig flinke å leke seg, å er mye ute. ☺️ dem er ikke vandt med å sitte foran en skjerm. Men nå er Bella snart er 7år (10 feb.) og vi har endelig kjøpt IPad. Der er jo seff mange lærerike apper, sånn i forhold til skule osv. Og etter sommeren er det Fiona sin tur å bynne på skule nå. Helt utrolig å tenke at vi straks har 2 skule jenter snart! 😱☺️ Tiden går alt for fort😝 så det kan være kjekt å ha i hus☺️

Første dag på skule ❤

 
Og første dag på SFO ☺️


Innskriving med Fiona. Smilte helt til jeg skulle ta bilde.. 🤣


Bella fikk pynte Fiona, er ikke ofte Fiona vil d.. 💕 Det har blitt så store😍 


Det er mye som har skjedd siden sist, f.eks så har desse herlige jenetene blitt store søstre! Men det vil jeg lage et egent innlegg om.☺️ 

Vi har pussa opp hytta, og i år skal vi bygge på! 
Akkurat nå har vi et rom med stue, kjøkken og et lite spise hjørne, et soverom med køye seng. Jeg og Kennet sover nede i 150 senga, å Bella og Fiona  dele enkel senga ovom. Så vi har ikke så mye plass 😝 også har vi fått laget til et lite bad. Når vi skal bygge på, så blir det å bygge på stue og et soverom + hems. I tilleg skal vi bygge igjen "spise hjørne" (ser det på bilde ned om), sånn at der også blir et soverom. Så da får vi 3 soverom, en hems, stue og kjøkken hver for seg, herregud kor jeg gleder meg!! 😄 blir kjekt å kunne ha mulighet til litt overnattings gjester, og også kjekt når ungene blir større. ☺️ og siden vi har familie forøkelse så trenger vi mer plass!



Men vi må muligens bygge på huset også, om nykommern etter hvert skal ha et egent soverom. Eller egentlig må vi ha 2 soverom. Bella og Fiona deler rom. Så vi får sjå hva som skjer.. endte blir det å bygg på, eller kjøp av nytt hus. Kommer Ann på om et aktuelt hus dukker opp på markedet. 

Bella å Fiona har bynnt på fotball, Bella har starta på andre året med fotball, så når blir det med fotball cup å greier å! Hun har spilt 3 fotball cuper til nå. Jeg har ikke noe særlig interesse for fotball, men syns det er veldig sunt for ungene. Ser f.eks Bella som har vært så forsiktig av seg, har blitt litt tøffere. Og det er sosialt! Dei starta på fotball det året dei blir 5, og det var så kjekt når Bella bynnte på skule, 8 av jentene i klassa jekk på fotball. Så Bella kjente til mange av jentene da hun starta på skulen. ☺️ 

Her skårer Bella sitt første mål på sin første fotball cup! Jett om det var ei jente som var overlykkelig da!! 😁


Legger med litt ymse bilder fra 2015/2016, siden det er ei stund siden..😊

Herlige 5åringen vår❤ tøffeste jenta jeg vet om. Så kry over å ha fått seg superhelt jakke i bursdag gave.. 😂

Vinter på fjelle!



Jeg har jobbet ei stund som assistent på BHG før jeg jekk ut i termin, og da var det karneval på både "min" BHG og ungene sin. Så da var jeg heldig å få kle meg ut sammen med dei 🤣



Glemmer ikke den turen, dette var slutten av vinteren 2015/2016, og siden vi bor på Sula har vi et halvår med skygge. Her dro vi på toppen av fjelle å fikk årets første møte med sola. ☀️



Her er det Santans, og vi skal overnatt i telt på fjelle, med utsikt til slinningsbålet. Fantastisk tur og ikke minst utsikt! 😁







Slinningsbålet rett fram, men syns nesten ikke på bilde 😝🙈


Vinter 2015 overnatta vi under åpen himmel. Dette syns ungene veldig gøy. 

Sommer 2016, knoll å Tått på fjelle 😂



Første svømmetur på fjelle i 2016, ut på Eltrane.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar