lørdag 11. februar 2017

En hverdag med Tian

En ny hverdag er i gang, en ny hverdag som trebarns mor. Noe jeg virkelig ikke hadde sett for meg for en 10 år tilbake. Jeg? Mor i det heletatt? Men her i dag sitter jeg med 3 barn som for meg har gitt livet en mening. Noe å kjempe for, noe å ta vare på, noen som trenger meg på godt å vondt! Vi gråter sammen, vi ler sammen, vi knytter bånd❤ sammen❤ Mitt allt❤

Men det er den tøffeste jobben jeg har tatt på meg! Det er en berg og dalbane. Men en blir så glad i barna sine så går en igjennom ilden om om igjen for at dei skal ha det bra. Det er det mest dyrbare en eiger❤

Så.. en hverdag med Tian. Det har vært en tøff start der å. Tian gråt mye, nesten hele tiden, det blei lite søvn og mye frustrasjon. På helsestasjon snakka dei om at det høres ut som kolikk. Det var slitsomt å dra på besøk, og slitsomt å ha besøk. Det å høre, å få med seg hva andre sier når han hyler, det blir anstrengende. Også har en alle diagnosene alle vil komme med. Er han sulten? Er det noe du har spist? Er det kolikk? Osv. Jeg skjønner at dei mener godt. Men for en sliten og frustrert mor, blir dette mye mas, og enda mer frustrerende når en ikke finner ut av det! Og opp i alt dette så skal vi ikke prøve å glemme dei to andre vi har.

Jeg vet at når jeg strevde med Bella, så klarte jeg å kartlegge hva mat hun reagerte på. Fiona var det aldri noen plager. Men med Tian klarte jeg ikke å kartlegge noe spessefik. Han gråt uansett hva jeg spiste. Blei rasende under mating og vanskelig få inn til brystet. Vi fikk time hos fysioterapaut v/ helsestasjon. Men hun fant ingen ting som var unormalt. Ei uke etter dro vi til kiropraktor, å vår hverdag blei snudd opp ned! Stakkars Tian hadde låsning på begge side av nakken og i ryggen. Og det er sjeldent at dei får på begge side sa han, men ikke rart når dei måtte ligge opp på magen å presse, og opp til flere ganger. Nå har vi vært der 3 ganger og vi har fått oss en ny baby! 💙💙
En baby som sier fra når han er sulten, vil ha ny bleie eller er trøtt. En baby som nå kan ligge ei stund på gulve, som nå smiler å lager herlige baby lyder! 💙👶🏼 

Nå sover vi på natta og jeg våkner til denne lille solstrålen hver dag! 👶🏼 
2månder gammel💙

Nå får vi endelig bli kjent med vår nye medlem, en som har det bra. Og ikke minst har mor det mye bedre, søvn er virkelig alfa omega! Jeg gleder meg til å se hva denne lille krabaten vokser opp til å bli. Hvordan vil personligheten bli? Sjenert? En liten skøyer? En liten ramp? 😂 til nå er du en liten sjarmør💙 vår lille sjarmør💙


Siste uka har han sovna veldig lett.. og ene gongen ville ikke du våkne heller😂





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar